• Etlik Piliçler ve Yumurtacılarda Aşı Programı

3. – 5. gün MA5 klon 30 (Newcastle + IB) (kafa daldırma yöntemiyle uygulanacak. civcivlerin başını bir kez aşı suyuna daldırıp çıkarmanız yeterli. Gözleri de suya değecek) Aşağıdakiler içme suyuna. 13. – 15. gün Gumboro (IBD) 20. – 22. gün Gumboro 28. – 29. gün Newcastle 33. – 35. gün Gumboro 42. Gün IB Yumurtacılarda

• Atlarda Pazartesi Hastalığı

Sebepler Atlara tatil günlerinde normal rasyonun yedirilmesi, tatil gününün ardından hemen egzersize geçilmesi pazartesi hastalığına sebep olur. Bu durumda boş günlerde kaslarda fazlaca glikojen birikir, glikojen yıkımlanması ile laktik asit oluşur, kaslarda yıkımlanma vardır ve myoglobin açığa çıkar. Semptomlar Egzersize başladıktan sonra; aşırı terleme, beden ısısında ve nabızda artış, şarap renginde idrar atılımı, arka bacaklarda

• Atlarda Kolik

Kolik terimi, atlarda sancıyı tarif etmek için kullanılır. Ancak, atlarda sancının birçok nedeni vardır, bazıları hafif seyreder, bazıları hayatı tehdit eder. Atlarda kolik vakalarının tümü ciddiye alınmalıdır. Genellikle beslenme bozuklukları, ani yem değişikliği, fazla miktarda yem yeme, gaz birikimi, çok fazla konsantre yem verilmesi, bağırsak hastalıkları, yetersiz su tüketimi, stres, egzersiz sonrası aşırı yem veya su.

Köpeklerde Piyoderma

Piyoderma olarak adlandırılan bakteriyel deri enfeksiyonları kedi ve köpeklerde en çok rastlanan deri hastalıklarından biridir. Primer etken  Staphylococcus pseudintermedius’tur. Bu nedenle bakteriyel deri hastalıkları Stafilokokal piyoderma olarak adlandırılır. Piyoderma deri florasındaki bakterilerin aşırı üreyerek patojen hale gelmesi sonucu oluşur. Piyoderma çoğunlukla sekonder olarak atopi, pire ısırığı alerjisi, gıda alerjisi, hipotiroidizm, hiperadrenokortisizm, seboreik dermatitis ve demodikozis

• Kümes Hayvanlarında Aşı Uygulamaları

Aşı bir ilaç değildir. Hayvanları çeşitli hastalıklardan korumak üzere hazırlanmış biyolojik bir maddedir. Kümes hayvanlarında ortaya çıkan bir çok hastalığın ilaçla tedavisi yoktur. Bu hastalıklara karşı hayvanlar ancak aşılama yolu ile korunabilir. Fakat aşı uygulamalarından istenilen faydayı temin edebilmek ayrıca aşıların bir takım olumsuz etkilere yol açmaması için bazı hususlara dikkat etmek gerekmektedir. Aşının kullanma